RETURN PORTAL

RETURN

Easy exchange or return within 30 days

Exchange? Follow the steps below and indicate in the notes for which item/size you want to exchange. Return the package and we will exchange it for you

arranged in 2 minutes!

Your return must first be registered online. Start by entering your order number and e-mail address, choose the products you want to return and the correct shipping label for your package size. Pay and receive a shipping label by email. You can find your order number in the confirmation email you received from us immediately after your order.

CLICK HERE TO START THE RETURN PROCESS

Return costs

Return costs in the Netherlands are €6.95 and are for your own account.

Which items cannot be returned?

  • Swimwear, headgear and jewelery cannot be returned for reasons of hygiene.
  • Items that have been exchanged cannot be returned.
  • Gift cards
  • Items from the Christmas sale/end of the year sale cannot be returned. If this does happen, a shop credit will be given.

Reimbursement options

  • Refund to original payment method within 14 business days.
  • Refund to store credit (if applicable)
  • Exchange for another item

How soon will I get my money back?

We have a processing time of 14 working days after receipt.

Once your returned item has been received and inspected, you will be notified by email. You will also be notified of the approval or rejection of your refund request. We therefore request that you do not email before the processing time.

RETURN CONDITIONS

  • All products must be unworn and in their original condition.
  • Sample sale items may not be returned or exchanged.
  • The order must be returned in its original packaging with the associated labels/cards.
  • If the product is damaged or the packaging is more damaged than necessary to sell the product, we can pass on this depreciation of the product to you or the product will be returned. So treat the product with care and make sure that it is well packaged during a return.
  • If a product arrives dirty/defective and/or damaged, we can pass on this depreciation of the product to you or the product will be returned.
  • The shipping risk is for the buyer, we recommend using Track and Trace.
  • If the purchased product is defective/dirty/damaged, we must be contacted within 7 days of the delivery date. This is mandatory. If an item arrives to us defective/not in its original condition and this has not been indicated, we cannot determine the cause.
  • At the moment payment has been made with a voucher and the order is returned. Will this also be refunded as a voucher.
  • All items are checked by us before shipping.
  • Items from the Christmas sale/end of the year sale cannot be returned or exchanged. If this does happen, a shop credit will be given.

My question has not been answered...

 Questions? Please contact us if you have any questions about returns or refunds Customerservice@francisbyfb.com

    veelgestelde vragen

    Wij hanteren een verwerkingstijd van 14 werkdagen na ontvangst. 

    Zodra uw geretourneerde artikel is ontvangen en geïnspecteerd, wordt u hiervan op de hoogte gesteld via een e-mail. U wordt ook geïnformeerd over de goedkeuring of afwijzing van uw restitutieverzoek. Wij verzoeken daarom om niet eerder te mailen dan de verwerkingstijd.

    Voor vragen betreft uw bestelling kunt u terrecht bij onze klantenservice:

    Klantenservice@francisbyfb.com

    Wij streven ernaar om u zo snel mogelijk te kunnen helpen.

    Maandag t/m vrijdag voor 23:00 uur besteld = dezelde dag verzonden!

    Bestel je op een zaterdag of zondag, dan zal de bestelling naar onze verwachtingen op dinsdag worden bezorgt.

    Soms komt onze mail terecht in de spam box. Check deze dus eerst. Heb je de mail hier ook niet staan? Dan is er bij ons wellicht een verkeerd mail adres van jou bekend. Mail onze klantenservice zodat wij je verder kunnen helpen. 

    Let op: Vermeld in de mail de volledige naam waarop is besteld, zo kunnen wij je zo snel mogelijk verder helpen.

    Meerdere pakketten als 1 retourneren is mogelijk. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    1. Houd de orders van elkaar gescheiden door ze in de originele verzendzak te doen.

    2.Doe vervolgens 1 verzendzak dicht.

    3.Doe de dichte verzendzak bij de nog open verzendzak in.

    4.Doe ook die verzendzak dicht en meldt dit pakket aan als retour via ons retourportaal.

    5.Zo heb je uiteindelijk 1 zak over met daarin de artikelen en de andere order.

    Let op: Het is cruciaal om de orders in de originele verzendzakken gescheiden te houden, dit omdat er op de verzendzakken labels zitten die barcodes bevatten. Zo kan ons team de retourpakketten identificeren.

    Retourneren via deze manier is geheel op eigen risico van de klant.

    Retouren worden binnen 14 werkdagen na ontvangst verwerkt.

    Zodra het pakket is verwerkt ontvangt de klant hierover een update.

    De verantwoordelijkheid voor het invullen van de correcte adres gegevens ligt bij de klant. Dat neemt niet weg dat wij het een vervelende situatie vinden en er alles aan zullen doen zodat het pakket alsnog terecht komt.Stuur in dit geval een e-mailnaar ons toe, zodat wij een onderzoek voor je kunnen starten bij PostNL/Dhl.

    Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail wanneer wij je bestelling hebben verzonden. In deze bevestiging vind je ook het track & trace nummer. 

    Stuur ons dan een mailtje met jouw bestelnummer en de reden. Zodra het nog niet verzonden/verwerkt is kunnen wij de order wijzigen/annuleren.

    Stuur ons direct na ontvangst een duidelijke foto via de mail van het defecte item, vermeld hierbij ook het ordernummer.

    Wij zullen meekijken naar een passende oplossing!

    Nee, dit is helaas niet mogelijk.

    Omdat wij werken volgens een distributiecentrum is het cruciaal om een label aan te schaffen via ons retourportaal. Zo kan ons team het retourpakket identificeren via het geautomatiseerde systeem.

    Wordt dit wel gedaan en kan de retour niet worden geidentificeerd/ verwerkt worden, dan is de klant hier verantwoordelijk voor.